Art Nouveau, ok. 1905r.
Aktorka, wokalistka
Ula: Głownym tematem tej sesji jest typowy dla art nouveau symbol ważki. Rzecz dzieje się w klimatycznym wieczornym ogrodzie, dlatego zdjecia są dosyć ciemne z punktowym swiatłem na główną postać. Skrzydła zdobią malowane ręcznie witrażowymi farbami elementy obrazów Alfonsa Muchy, Tiffaniego i Elizabeth Sonrel. Nakrycie głowy inspirowane jest ceramiką tamtego okresu oraz charakterystyczną linią secesyjną, która, według jednej z teorii, zaczerpnieta została ze świata roślin - łodyg i wici. Specyficzny klimat sesji wywodzi się z bohemy artystycznej tamtych lat, kiedy to było bardzo modne picie Absyntu, po spożyciu którego, według „legend” pojawiały się zielone wróżki. Niezwykle pomocny przy kreowaniu tej postaci okazał się dla mnie odcinek serialu „Murdoch Mysteries: The Green Muse”. Lilia, którą trzyma wróżka jest jednym z typowych kwiatów secesji, obok irysów i maków (które ma na ramionach). Gorset złożony jest z kwiatów typowych dla ogrodów okresu Art Nouveau.
Scenografia i kostium:Jak już wspominałam w opisie sesji, skrzydła i nakrycie głowy ważki malowałam ręcznie konturówkami i farbami do witrażu. Skrzydła złożyłam z drutów o różnej grubości, folii i kalki dla podbicia kolorystyki malowideł. Gorset kostiumu ozdobiłam koronkami, szklanymi kamieniami i akrylowymi kwiatkami.
Kostium symbolizuje kwiaty malowane na szkle witrażowym i ceramice w stylu art nouveau.
Rośliny: maki, lilie, lilie wodne, irysy, żonkile, powojniki, chabry, miłorząb.
Miejsce sesji zdjęciowej: studio.
Jola: Ta sesja dla mnie jako fotografa była ogromnym wyzwaniem. I chyba jedynym przypadkiem w trakcie całego projektu, kiedy to nie do końca byłam w stanie zrozumieć konceptu Uli. Przyznaję, że nie jeden i nie dwa dni spędziłam nad obróbką, powstało wiele wersji kolorystycznych tej sesji zanim uzyskałam efekt, który ostatecznie uzyskał aprobatę nas obu.